Washington

18 oktober 2012 - Washington, New Jersey, Verenigde Staten

Hey,

Gisteren zijn we aangekomen in Washington en het was de eerste echte kutdag gisteren. We moesten van Brooklyn (New York) naar Midletown (New Jersey) en dat was echt een hele onderneming. Daar zijn we ongeveer een halve dag mee bezig geweest en met onze veel te zware rugzakken was dat geen sinecure. Maar goed, toen we aankwamen in Middletown bij onze huurauto, waren we wel opgelucht. Toen kregen we een aantal verzekeringspapieren onder onze neus en uiteindelijk toch besloten om er eentje van 300 euro aan te schaffen. Ons budgetplan wordt dagelijks uitgebreid en aangepast en gelukkig zijn we vrij flexibel want anders was het elke dag frustratie troef. Toen besloten we om een gps te kopen ( de onze was toch gepikt  in Belgie) en ook dat viel niet mee. Het adres dat we in Washington geboekt hadden, kon geen enkele gps vinden. Een ritje van vier uur dus richting Washington met gps die het adres niet herkent, wegenkaart, lonely planet, ... Onze verhuurders namen hun telefoon niet op dus uiteindelijk hebben we ons Brooklynmama gebeld (Nathalie) en die heeft ons dus via gsm begeleid naar onze nieuwe host. Zo blij en moe toen we aangekomen waren. Het huis is wel kei chique en goedkoop en de hosts zijn ook super.

Vandaag Washington bezocht en ook wel echt de moeite. De mensen zijn wel onvriendelijker dan de supervriendelijke New Yorkers, maar Washington zelf is wel knap. Brede lanen met statige gebouwen, veel groen en kei goei weer vandaag. Totnogtoe concluderen we wel dat de Amerikanen een zeer aangenaam volkske zijn in tegenstelling tot wat onze vooroordelen waren. Kei positief, behulpzaam en enthousiast en daarom helemaal niet fake zoals wij dachten.

We hebben wel problemen met de eetcultuur in die zin dat het hier allemaal keilekker is en ja, vooral de burgers. We staan altijd op met goeie voornemens ( geen burgers vandaag ) maar we kunnen niet weerstaaan. Het is ook zoveel goedkoper dan gezond eten dus de weegschaal weegt meestal door naar easy, cheap en so good.

Morgen vertrekken we hier weer en dan gaan we de blue ridge parkway ontdekken en omdat we wat gaan proberen te kamperen daar, zullen we geen internet voorhanden hebben. Het kan dus een tijdje duren voor je ons terug hoort, maar we doen echt ons best om jullie op de hoogte te houden. Leuk al die reacties btw.

Tot snel.

Bert en Ine

1. Raf:
    19 oktober 2012
    Die foto van witte soldaten in de struiken... Zijn dat sculpturen of zijn da mensen in wit poeier? Grave sfeer. Burgers zijn den duvel!
  2. Wis:
    19 oktober 2012
    Af en toe heb je van die dagen dat het misgaat, maar die gaan ook weer voorbij.

Mooie foto'

Af en toe heb je van die dagen dat het misgaat maar die gaan ook weer voorbij.
    Doe het rustig aan en veel succes met jullie volgende trip. Tot gauw.
    Kus van ma en pa D
  3. Magd:
    19 oktober 2012
    Hallo, De foto's zijn weer schitterend! Het is daar ook niet altijd rozengeur en maneschijn merk ik. Maar daar wordt je sterk van hé en uiteindelijk zijn jullie toch geraakt hé, waar je moest zijn. Die Nathalie als reddende engel, wees daar maar zuinig op, want misschien hebben jullie ze nog wel eens nodig!? Hier is het nu ook goed weer en seffens gaan we even wat fietsen. Het optreden van Akkerpop hebben we op een USB-stick gezet en we hebben het gezien op de TV en dat was écht heel mooi! Dus ook weer iets om naar uit te kijken. Geniet er nog van en wij genieten mee! Groetjes, Papsie en Magd.
  4. Natalie:
    19 oktober 2012
    happy to help anytime! You can call me for anything! Glad you are enjoying D.C. President Obama is in New York now so you won't see him. hahaha! Hope you were able to try the Sweet Lobby, they won cupcake wars and their macarons are so delicious!
  5. Rien:
    19 oktober 2012
    Gisteren met tante Hild Jacobs gaan ontbijten. Toch iets gezonder dan jullie burgers. Veel plezier.
    Groetjes, tante Rien en nonkel Jos
  6. Stefanie:
    19 oktober 2012
    Leuk van jullie te lezen! Ziet er heerlijk uit daar in the USA.
    Het ga jullie goed!
  7. Tom en Lies:
    20 oktober 2012
    Dudes,

Jullie foto's en verhaal doen me dagdromen over onze afgelopen reis in de states. Ik denk dat ik met Lies ga overleggen over een tweede states reis. Ik heb nog een tip tegen de burgerlawine die je te verwerken krijgt, probeer de subway: een veredelde broodjes bar waar je a volonté groenten kan bestellen. Nog veel plezier en hou ons af en toe op de hoogte ( niet nieuwsgierig zene)
  8. Fons jacobs:
    20 oktober 2012
    Hé Ine en Bert

jullie doen het daar duidelijk erg goed. fijn om jullie te kunnen blijven volgen. en echt wel mooie foto's

blijf jullie volgen.

Groeten
  9. Lies Houben:
    21 oktober 2012
    Schrijven is een talent dat - wat mij betreft - je zeer goed onder de knie hebt Ine. Ik kijk al uit naar je volgend verslag!

groetjes
  10. Karel en Annemie:
    23 oktober 2012
    Zo af en toe een fotooke van ne creatieve hamburger zou mij wel smaken...!
    Keep up the good spirit!
  11. Ine:
    25 oktober 2012
    Leuk al die reacties :)
    Hier even een reactie op de reacties.
    Raf : Dat is het Koreamemorial in Washington en de soldaten zijn natuurlijk standbeelden, maar toch nog chique he.
    Carlos: We zijn bezig met een burgerfotoboek. Die posten we volgende keer. Wendy's is totnogtoe een toppertje.

Tot snel