Bijna Bangkok

8 december 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Thailand lonkt want onze laatste dagen in Amerika zijn aangebroken. We beginnen te verlangen naar een ietwat rustiger en tropischer klimaat en we vermoeden dat Thailand ons dat wel kan bieden. We sluiten af in Los Angeles, de stad waarop mijn Europese vooroordelen over Amerikanen gebaseerd bleken te zijn. We verbleven in Hollywood zelf waar we via de hotelcoupons weer een (top)adresje hadden gevonden. We werden ontvangen door Candy in The Hollywood Dream Suites waar we ondergedompeld werden in loze beloften ( ontbijt, kitchenette, verse lakens, ...) Scheel van den honger brachten we een uurtje of 2 door in haar bureau terwijl ze telefoontjes pleegde en zich druk maakte over de cameraploeg die in de suites aan het filmen was. Met de woorden "keep it sweet en take it easy" verlieten we haar bureau. Ons hotel had in de Hollywoodgeschiedenis al vaak dienst gedaan als filmset. Het hele gebouw wel een zekere LA-charme. De kamers waren minder luxueus, maar helemaal niet motelachtig zoals we tot dusver gewoon waren. Bovendien lagen The Paramount Picturesstudios recht tov onze dreamsuite dus the American dream was niet veraf.

Sunset en Hollywood Boulevard waren wel een blitsbezoekje waard maar ook niet meer dan dat. In de beroemde clubs keken we onze ogen uit. Veel glamour en show, maar muzikaal talent zoals we dat in andere steden aantroffen, hebben we hier niet mogen aanschouwen. In the Whiskey a gogo zagen we 6 bands en buiten hun muscle beachbodies hadden ze weinig te bieden. Ik geneerde me wel een beetje want op de toiletten schoof ik in mijn spiksplinternieuwe jogging aan tussen de LA-babes op stiletto's. De jogging is bovendien op de groei gekocht dus ik viel wel wat uit de toon in mijn niet-zo-strak-in-mijn-pak-pak. Toch weer goed gelachen uiteindelijk de taxi huiswaarts genomen met een veteraan met presidentiele ambities. Ook hij leed aan dat post traumatic stressyndroom zoals de meeste van zijn lotgenoten. Zoals we al eerder zagen helpen de veteranen die vaak dakloos zijn elkaar vooral, want Uncle Sam zorgt amper voor deze po'boys. Ook deze kerel die zichzelf voorstelde als sergeant K-Line, hield zich nu bezig met het opsporen van dakloze veteranen om hen onderdak en therapie aan te bieden. Toch wel navrant, heel die veterangemeenschap die in theorie enorm gerespecteerd wordt, maar in de praktijk vaak aan zijn lot overgelaten wordt. Ook wel goed gelachen met onze sergeant want als future president deelde hij terloops zijn politieke agenda aan ons mee. Obama vond hij wel ok,  maar deze had niet 'the balls' zoals onze sergeant die uiteraard wel had als veteraan. Zijn politieke agenda was vrij eenzijdig ( nuke Mexico and everyone else who tries to mess with us, send them back to stone-age). Alles werd wel met een kwinkslag uiteengezet en op die manier wist hij onze aandacht wel voor enige tijd vast te houden. Nogal ne kerel zele, onze sergeant.

De volgende dag naar Universal Studios en dat was weer een tripje van Wholy Guacamoly. Alles hier was weer zo big and spectacular. Zo toonde op de tour bijvoorbeeld hoe ze een volledig gebied lieten overstromen of hoe ze een trein lieten crashen en dat alles levensecht, recht voor onze ogen. Ook de attracties ( transformers, terminator,...) waren op zijn Los Angeliaans en dat ging mijn petje soms wel te boven. Soms scheet ik mijn nieuwe joggingbroekje bijna vol van de schrik.

Nog een dagje gaan uitwaaien op Venice beach, muscle beach en Santa Monica en dan afscheid genomen van Amerika. Nu net tussenlanding gemaakt in Shangai en zo'n vluchtje van 14 uur met steunkousen en veel Chinezen is geen lachertje, dedju. De aziaten hebben totnogtoe niet zo'n goeie punten gescoord bij de penskes hoor. We hebben onze babyborrel dan maar volledig voorbereid op het vliegtuig om het onaangename toch maar aan het nuttige te koppelen. Nu wachten we op ons vliegtuig richting Bangkok. Maandag naar de gynaecoloog hier en zeer benieuwd ondertussen. De baby ( en de mama ) groeien in ieder geval goed want tussen de koffers door even op de bagageweegschaal gehopt en dat was even schrikken... Anyway, nu ga ik even pipi doen ( dat doe ik zo'n 12 keer per dag tegenwoordig ) en dan het volgende vliegtuig op. xxx

1. Wis:
    8 december 2012
    Dat gaat nogal vooruit bij jullie. Hop van Amerika naar Bangkok. Wij zijn ook heel benieuwd naar maandag. Ons Pica zal wel flink gegroeid zijn. Laat het maar vlug weten. Voorzichtig en dikke kus van ma en pa D.
  2. Tinne Voeten:
    9 december 2012
    Echt superleuk om jullie reisavonturen te lezen! Je bent lekker vlot met de pen, Ine! En de foto's en filmpjes spreken vaak boekdelen! Geniet er nog van en veel plezier in het verre Oosten!
    Baaikes en zwaaikes vanuit het kille (maar wel gezellige Loenhout)!
    Tinne
  3. Rien:
    10 december 2012
    We kunnen het ons levendig voorstellen een vliegtuig vol chinezen ieder met de nodige fluimen( even proper uitgedrukt) die dan in de kotszakjes belanden.
    Hopelijk hebben jullie tijdens deze vlucht veel lekkers kunnen plannen voor op babyborrel
    Groetjes tante Rien en nonkel Jos
  4. Charlotte:
    10 december 2012
    Hej ine,
    Ik mag hopen dat de aziaten je alsnog positief gaan verrassen... anders staan wij er ook slecht op:-). Jullie amerika trip lijkt me in elk geval wel onvergetelijk te zijn geweest. Hier begint het ook te korten. Nog 24 dagen om precies te zijn! Jullie verhalen doen bij mij de zin enkel maar toenemen. Geniet nog met volle teugen van de rest van jullie reis...
    Ps: merci voor het leuke kaartje babies!
  5. Sofie:
    11 december 2012
    Aaaaazië, ik ben al benieuwd! :-)