Nashville bum

26 oktober 2012 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Nashville is het bedevaartsoord voor de countryliefhebbers en wij hebben hier fameus ons hartje kunnen ophalen. We kwamen hier aan om 3 uur in de namiddag en elk cafe zat er al een hillbilly van jetje te geven op de tonen van Johnny Cash, Hank Williams of Tammy Wynette. Het kaf van het koren scheiden was hier niet aan de orde want uit elke bar klonk fraaie livemuziek. Onze dagen waren hier dus gevuld met het ene barbezoek na het andere en dat op elk uur van dag. Dat dit nog bestaat vonden wij zeer indrukwekkend. Hier komen dus effectief countrymuzikanten aan met guitar en suitcase om een vaste plek te veroveren in de een of andere honkytonk om hun American countrydream waar te maken. Bangelijk toch.

Veel straatmuzikanten hier dus die niet door de baraudities geraakt zijn en zelfs die kerels halen al een niveau waar veel Belgische muzikanten een puntje aan kunnen zuigen. In een gesprek met gelijkgestemde zielen zie Bert het als volgt : ' Coming to Nashville is a true lesson in modesty for a guitarplayer like me.' Roberts Western World werd onze favoriet en hier hebben we dan ook vele uren en dollars versleten. Het budgetplan dat ik had opgesteld hebben we ( nogmaals ) laten varen.

Vandaag een rustig en gezond dagje met sla, soep en fruit want anders zal ons Pica niet tevreden blijven. Morgen richting Graceland, Graceland, Memphis Tennessee :)

Cheers and God bless y'all.

P.S. Check zeker de video op onze blog om daarna je trip naar Nashville te boeken.

1. Karel en Annemie:
    27 oktober 2012
    Begint Bert meer van die dingen te zeggen ?
    Anders denk ik toch dat je er beter mee terug naar huis kunt komen Ine...
  2. Magd:
    27 oktober 2012
    Hey, Dat ziet er in elk geval weer schitterend uit! In elk geval veel rustiger, dan gaan kamperen tussen de beren!!! Misschien kunnen jullie ginder nog ideetjes opdoen voor jullie muzikale carrière!? We blijven steeds uitkijken naar een nieuw verslag! Morgen gaan we naar de babyborrel van Cil. Dag, Papsie en Magd.
  3. Moniek:
    Hey lieve vrienden,
    ik ben weer bij met de reisverhalen. Heerlijk! Ik moet Antonella dan toch gelijk geven als ze zegt dat die amerikanen zo oprecht vriendelijk zijn. Dat maakt het reizen inderdaad des te interessanter en aangenamer. Ik kan me voorstellen dat jullie in Nashville de tijd van jullie leven hebben gehad. Past volledig bij jullie :-). Op naar het volgende avontuur!!
    Veel groetjes en kusjes, Moniek
  4. Natalie:
    28 oktober 2012
    It's so amazing to see the many subcultures that exist within the U.S.A. Glad you are seeing it first hand! Be safe and enjoy!
  5. Wis:
    28 oktober 2012
    Je hebt onze Bert toch mee verder gekregen Ine? Ik denk dat hij weken zou kunnen doorbrengen in Nashville.
    Goed zorgen voor kleine Pica en voor jullie zelf natuurlijk. Altijd plezant om iets van jullie te horen en te zien.
    Dikke kus ma en pa D.
  6. Katleen:
    28 oktober 2012
    Whaaaa Ine en Bert en Pica, zo leuk om jullie verhalen te lezen!!!
    We zijn hier jaloers!!! :-D
    Geniet er nog van, en bedankt om zo veel te schrijven en fotootjes te uploaden, dan hebben we een beetje het gevoel erbij te zijn daar! ;-)
    X
    Katleen & Filip
  7. René Dem:
    29 oktober 2012
    Zie een beetje uit voor furie Sandy hé!
  8. Ingrid:
    Hey,
    Zalig om te lezen allemaal! Geniet ervan benieuwd naar jullie volgend avontuur mannekes!!!X
  9. Yentl:
    29 oktober 2012
    Mar mannekes toch, wa een zaligheid dare! Country godverdoeme!
    Seg mar past wel op hè, met die mottige beire daar!

Zalig om jullie verhalen, foto's en tot grote vreugd van Sander de video te zien!

Houw u goeee e! Dikke kus aan pica van mij en Sander xxx
  10. Leen V.:
    29 oktober 2012
    Veeeeerrrryy naaais(spreek uit met nasale klank!) ziet dat er allemaal uit! Amazing! Beirespannend ;o)
    Geniet er van met z'n drietjes ginder, enne Bert... We zullen een plaatske reserveren aan DE tafel in de nieuwe studio! Jaja... We verhuizen! En als we uit het raam kijken, zitten we precies in dat berenpark van jullie! Misschien da gij met uw ervaring dan best hout gaat sprokkelen... Groetjes!
  11. Hild jacobs:
    29 oktober 2012
    Eindelijk kan ik jullie nu volgen, dankzij tante Rien, die het juiste adres van de blog heeft doorgegeven.... De geweldige beer, die ik al voor Pica had gekocht, zal ik maar aan de 'arme' kindjes geven, want die zou bij jullie zeker geen goeie ' vibes' teweegbrengen, vrees ik..De beren hebben jullie al overwonnen,
    nu Sandy nog voor zijn... Hou jullie haaks ( zoals bij de beren)...
  12. Wendy:
    30 oktober 2012
    Dit ziet er zooo tof uit! Jullie zien er op elke foto zo zalig ontspannen uit :-) Geeft Pica al stamp-, duw-, treksignalen in je buik (of is dat wat vroeg?)

De verhuis komt trouwens (eindelijk) dichter en dichterbij, hopelijk is het 10 nov zover!

Tot schrijfs xx
  13. Charlotte:
    31 oktober 2012
    Net toch even op de kaart gekeken of jullie in de buurt van ons Sandy zitten.... Blij te zien dat alles (meer dan) goed gaat met jullie! Jullie reisverhalen zijn geweldig gevarieerd. Van elke foto spat het plezier af! Geniet er nog van!
  14. Natalie:
    2 november 2012
    Greeting From Canarsie,Brooklyn.
    We are trying to help families in our community recover from Hurricane Sandy!
    Please tell and share this with Everyone you know if they can Donate as Little as $5 it would go a long way. So many people have lost everything!

Send A Minimum of $5 Via http://PayPal.com to [email protected]

A MILLION THANKS!!