De Penskes in New Orleans

5 november 2012 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Jaja, onze koosnaampjes worden vlekkeloos aangepast aaan de Amerikaanse cultuur dus bollie is niet meer, vanaf nu zijn wij de penskes ( zie foto ).  Er rijden hier heel veel trucks rond van 'Penske' en in onze 'volle' toestand vonden wij Penske zowaar nog toepasselijker dan bollie. Wij zijn in het midden van een storm vertrokken in New Orleans en die storm was er ook eentje zoals wij ze niet kennen. In New Orleans zijn ze natuurlijk wel wat meer gewoon, maar wij waren toch weer onder de indruk.

New Orleans was trouwens prachtig. Geen musea of kerken deze keer, maar terrassen en rondslenteren door deze vroegere Franse kolonie. 's Morgens dronken we een cafe au lait en aten we beignets in het oergezellige cafe du monde en daarna gingen we meestal een promenadeke maken door een of andere quartier. Deze Franse gezelligheid verweven met de Amerikaans-muzikale melting pot die New Orleans is, vonden wij een toppertje. Op elke straathoek kwam je muzikanten tegen die lustig toeterden op hun koperblazers. De huizen waren ook van de mooiste soort op aarde en zelfs bij ons kwam die Vlaamse baksteen in de maag even opzetten : "Als wij ooit bouwen, dan wel in Victoriaans-Creoolse stijl." Zo slenterden de penskes al dagdromend door The Garden District en The French Quarter en dat allemaal in een temperatuurtje van 83 graden Fahrenheit, which is very nice.

Nu op weg naar Austin, Texas. We hebben al ondervonden dat Texas een staatje apart is want we zijn al een paar halve zotten tegen het lijf gelopen.

See you soon, babies.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tommy:
    8 november 2012
    Dat zit daar dik snor Penskes! Goe bezig...
  2. Carmen & Sien & Lien:
    8 november 2012
    Aan de foto's en de verhalen te zien, hebben jullie het daar opperbest! Wij ook in de Vredestraat 30. We voelen ons al helemaal thuis: leuk huis, toffe buurt (bij Peeters&Govers kennen ze ons al). Dus alles dik oke! Tot over een paar maanden! Geniet er nog van! jullie huurders.
  3. The Ossieblokkie:
    9 november 2012
    Hey juf Ine, met de oranje klas zijn we foto's aan 't zien van jullie reis. Iedereen dik vet jaloers, vooral op de hotdogs, hamburgers, smoothies, penskes, ... Wij missen jou, maar zijn vooral jaloers! En nog eens jaloers.... en nog eens jaloers! We willen allemaal iets tegen jullie zeggen dus bij deze...

Kimberly: en toffe foto met de babykleedjes marreuh... niet kopen (te lelijk en te bombastisch). Nog veel plezier daar en tot binnenkort.

Arnold: wauw dat jullie het witte huis hebben gezien, ik vond dat graaf en was jaloers.

Kurtje: ik heb leuke dingen gezien in de musea dat jullie geweest zijn. Ik zou ze toch zelf niet willen zien (deu)

Jeffrey: Elvis vond ik cool. Zo'n pak zou ik ook wel willen. En al dat eten juf Ine, jaloers!!

Gauthier: Time Square daar wil ik wel eens heen

Christophe: ik heb wat slecht nieuws gekregen. Mijn echte papa is gestorven, maar het gaat wel ok met mij. Ik heb foto's gezien van jou en Bert en was vooral geïnteresseerd in de foto's van de zoo.

Verena: die is er niet want die ligt onder het mes voor haar gastric bypass (serieus waar!!)

Wouter: op 18+ maar zou vooral heel jaloers zijn op al dat eten!

Sam alias Ronny: op 18+ maar geeft je de groeten

Juf S: Ten eerste juf Ine, er worden GEEN lelijke kinderkleedjes gekocht daar! Ik ben waanzinnig jaloers op jullie heerlijke trip. Graaf dat buikje dat steeds zichtbaarder wordt (of is dat van al dat eten???). Er staan weer coole foto's tussen. Jullie genieten zichtbaar. Let op ... 1 maand Amerika toen ik 13 was heeft me 10 fucking kilo's gekost ;) Geniet er nog dik vet van daar en super dat we mee mogen reizen. Heb je al genoten van de ipod en diens leeghoofdige muziek? Kaartjes nog braaf toe gelaten? See you soon x
  4. Wis:
    9 november 2012
    Hallo daar, we zijn net terug van een zalig weekje center-parcs. Uitgerust en vol goede moed beginnen we teug aan het gewone leven. Pa gaat nog een mailtje sturen deze week.
    Veel plezier en we kijken weeral uit naar jullie volgend verhaal. Dikke kus
  5. Grote zus:
    10 november 2012
    Penskes,
    zelden zo ne goeie PR voor de US of f***ing A gelezen!
    X