Welcome to the jungle

16 januari 2013 - Cameron Highlands, Maleisië

Zo actief als we in New York gestart zijn, zo passief liggen we hier nu aan het zwembad (met infinityrand) in Pangkor. De laatste week was er eentje van zon, zee en strand en dat beviel ons wonderwel. Na het prachtige eiland Langkawi, zijn we nu verder getrokken naar het wonderschone eiland Pangkor. Tijdens onze trip stapten ze zo nu en dan al eens een luxeresort binnen om daar mee te profiteren van de gratis faciliteiten voor hotelgasten. Zo pikten we al eens een gratis buffet mee en zo genoten we al van prachtige zwembaden. De aziaten zijn tov westerlingen zo onderdanig dat ze ons amper dierven aanspreken als ze al iets doorkregen. Dat kwam de penskes goed uit en op die manier misbruikten we een systeem dat nog op vertrouwen en goedheid steunt. Schaam op ons ! In landen als Thailand en Maleisie kan je ook nog zo'n systemen hanteren omdat we van criminaliteit en agressie nog niks maar dan ook niks gemerkt hebben hier. Zo huren we bv geregeld brommertjes en dan laten we de helmen een halve dag op ons brommertje achter en nog nooit zijn die gepikt. Dat vind ik toch wel straf. Maar goed ik wijk af. Het is dus niet echt netjes om zo's systeem te misbruiken, maar avontuurlijk was het wel. Ikke altijd een beetje zenuwachtig, maar Bert walste door de balies en de bufetten gelek ne volleerde. Dees moederke kreeg toch wa wroeging na verloop van tijd, maar anderzijds waren de luxeresorts toch zo aantrekkelijk. We besloten dan ook om 1 nachtje te boeken in zo'n luxeresort in Pangkor.

Zoals wij dat alleen kunnen, hebben we die citroen weer volledig uitgeperst. Incheckuur was 2 PM, maar voor speciale gelegenheden zetten wij de wekker en om 9 uur 's ochtends stonden wij met onze trekzakken aan de incheckbalie. De kruier keek een beetje verbaasd want meestal vervoerde hij blinkende reiskoffers ipv versleten rugzakken met bijhorende matjes en slaapzakken. Onze kamer was reeds gereed dus wij konden er alvast invliegen. De zwembaden keken uit op de zee en in zijn geheel was het complex een plaatje. Ook de bufetten waren in de prijs inbegrepen dus na een dagje vasten, stonden we ook hier om half 7 sharp aan de incheckbalie van een van de restaurants. Als eerste aanwezigen kozen wij natuurlijk het beste tafeltje zodat we dineerden met sunsetview over de Andamanzee. Ik moet jullie vast niet vertellen dat ze ons bij wijze van spreken uit de keet konden rollen want de penskes gingen weer hard. Zoals ik al zei durven we voor speciale gelegenheden de wekker al eens te zetten en een ontbijtbuffet valt daar zeker onder! Uitchecktijd was 12 uur, maar met onze rugzakken naast onze strandstoel zagen we hier voor de 2e keer een heerlijke zonsondergang.

Daarna met de taxi naar het budget beach resort want contrasten moeten er zijn. Pangkor verlaten ligt wat moeilijk en ondertussen liggen we hier dus al een week met ons lui gat in de zon. No pain no gain is dus niet meer van toepassing hier. Gisteren nog een avondwandeling gemaakt in de jungle van Pangkor alwaar het krioelde van de apen, neushoornvogels en ander klein geschut. Vanmorgen stond de wekker weer om richting Cameron Highlands te trekken. Hier bevinden zich de theeplantages van Maleisie en ook de jungle zou hier wel wat te bieden hebben. Net aangekomen hier en onze tripstick ligt al klaar voor morgen want dan trekken we de mossy jungle in ... You know where you are ... You're in the jungle baby... You're gonna ...