Afscheid van New York

16 oktober 2012 - New York, New York, Verenigde Staten

Hi there,

Vandaag beginnen we aan onze laatste dag in New York en er staat ons nog een drukke dag voor de boeg. Telefoonkaart kopen want ons Nathalie maakt zich heel veel zorgen over ons als we zonder telefoon de woestijn in trekken, zeker met de baby and stuff :) Vandaag ook Guggenheim and the broadwayshow, Chicago. We passen ons programma constant aan aan het weer maar de laatste dagen waren echt zonnig en vrij warm. We hebben al vanalles gedaan ( zie foto's ) en gisterenavond zijn we op stap geweest met Nathalie. Eigelijk hebben we geconcludeerd dat alles interessanter wordt als je een local hebt die je goeie tips kan geven en die je meer kan vertellen dan de boekjesinfo.Daarom hebben we voor Washington ook iets geboekt bij een local genaamd Roberto Basilico. Dat belooft.

New York blijft verbazen en niet zozeer de toeristische gebouwen, maar eerder de sfeer en de mensen. We hebben al hilarische taferelen gezien en dat vooral op de subway. Gisteren was er een kerel die de Christelijke boodschap uit kwam dragen en dat deed hij als volgt ;  Do you feel like a monkey ? Cause I don't . Hiermee wilde hij zeggen dat we niet van apen afstammen maar dat we door God geschapen waren. Zo ging hij een tijdje door, maar niemand reageerde echt want dit zijn ze wel gewoon hier blijkbaar. Logeren in Brooklyn is en blijft ook een ervaring op zich want in Brooklyn, we are the nigga's.

De zwangerschap verloopt nog steeds naar wens, maar totnogtoe houdt ze zich vrij koest, ons Pica. Ik voel haar nog niet echt, maar hongerig blijft ze wel [ en niet naar cultuur if y'all know what I mean : ) ].

Tot snel xxx

1. Veerle:
    16 oktober 2012
    Jullie hebben het daar wel goed, zeg! Hier hectische weken op 't stella. Score, rapporten, vergaderingen, oudercontact, af en toe nog wat les geven, vlaaienslag, alle dagen wat vers... Laad maar goed jullie batterijen op en geniet, geniet, geniet!! Ik volg jullie met veel plezier!
  2. Greet:
    Yo nigga's
    Wat leuk om jullie reis mee te volgen. Zo'n mailtje is altijd plezant om de dag mee te beginnen. Natuurlijk ben ik kei jaloers, maar ik ga het niet laten merken :-)
    Hier alles OK behalve het weer. Regen, regen, regen.. maar vant weekend wordt het ineens terug zonnig, zacht en 21°. Toon en An Verboven komen zondag op babybezoek.
    Marie heeft vanmorgen nog gezegd dat Bertje en Ine in Merica zijn en dat zij daar ook al is geweest met het vliegtuig. Emma was gisteren een beetje ziek en heeft deze nacht bij ons in bed geslapen. Vandaag is ze terug OK. Baby's hé...
    Wij vertrekken volgende week vrijdag naar Dublin voor 5 dagen, maar eerst moet ik al m'n taken nog indienen voor de lerarenopleiding. Nog veel werk dus.
    Geniet nog van Merica en VOTE OBAMA! :-)
  3. Wis:
    17 oktober 2012
    Hallo, wat is het daar leuk precies bij Nathalie. Zouden wij ook wel eens naartoe willen. New York was echt wel de moeite zo te zien en te lezen. We zijn ook heel blij met de foto's. En nu op weg naar het volgende avontuur. Genieten en voorzichtig zijn is de boodschap. Een dikke kus van ma en pa
  4. René Dem:
    Irie Bert & Ine,

Doe den Barack de groeten van mij hé !

Have fun!

Dem!!
  5. Magd:
    17 oktober 2012
    Hey, wij vinden het ook kei leuk, om alles mee te volgen! Op de babyborrel van Rhune was het heel druk en er werd een heerlijke kaasschotel geserveerd! Fijn om met de famiie even samen te zijn en bij te praten en over 14 dagen doen we dat weer over bij de babyborrel van Cil! Er werd natuurlijk achter jullie gevraagd en we hebben jullie blogadres doorgegeven. De foto's geven ons een beeld hoe het daar is, maar met jullie verslag er bij, kunnen we écht de sfeer proeven hé! Succes met de volgende etappe van de reis! Groetjes, Papsie en Magd.
  6. Rien:
    17 oktober 2012
    We zijn blij met jullie mailtjes. Het buikje is al goed te zien. (foto) Wees voorzichtig en zorg goed voor de kleine Pica. Kijken al uit naar het volgende verhaal.
    Tante Rien en nonkel Jos
  7. Natalie:
    17 oktober 2012
    It was wonderful hosting Bert and Ine and baby to be! My husband and I were so happy to host you! Safe travel as your journey and adventure continues. We miss you already! We look forward to visiting Antwerp and your friends and family are welcome to visit New York City and stay with us here in Beautiful Brooklyn! ♥
    Natalie & family.
  8. Charlotte:
    17 oktober 2012
    Dat ziet er allemaal zo leuk uit!!! Ik ben blij regelmatig iets van jullie te horen. Als ik al die (ont)spannende verhalen zo lees kan ik bijna niet wachten om zelf te vertrekken. Het ziet er heerlijk uit! Geniet nog met volle teugen!
  9. Tommy:
    19 oktober 2012
    Als het verblijf in Washington even smakelijk is dan de naam van de host doet vermoeden staan jullie er goed op!

Enjoy

Ellen & Tommy