New york ( five blocks to the subway )

11 oktober 2012 - New York, New York, Verenigde Staten

Hey vriendjes,

Ondertussen zitten wij in Brooklyn, New York bij Nathalie. Kei vriendelijk vrouwke uit Trinidad  die ons zalig in de watten legt. Maar eerst het vertrek. Opstaan om 6 uur en nadat Wis mijn steunkousen had aangetrokken [ ik al liggend op bed en Bert kijkend en lerend ] vertrokken we richting Zaventem. De vlucht viel 200 procent mee [ veel beenruimte, veel natjes en droogjes, tv, dekentje, kussen ] . Slechts een smet ; de onaangename lijfgeurtjes van de talrijk aanwezige indiers waar mijn scherp ontwikkelde reukzin niet omheen kon. Na een strenge paspoortcontrole [ Are you sure you are this person on the picture, sir? ] besloten we de goedkoopste optie aan te vatten om naar onze gastvrouw in Brooklyn te gaan. We maken er namelijk echt een sport van om alles zo goedkoop mogelijk te doen maar dat vergt soms heel wat energie. De tocht naar Brooklyn met zware rugzakken en handbagage was echt wel superheavy. Het was ook een tochtje van enkele uren en we waren een vogel voor de kat omdat we niet konden verstoppen dat we rasechte toeristen waren en in de subway werd Bert voor het eerst in zijne gatzak getast. Dju toch. Gelukkig waren wij wel slimmer, maar eigenlijk scheten we wel een beetje in ons broekske. We ontdekten ook dat we echt wel in het diepe Brooklyn zouden overnachten en niet in het hippe stuk waar ook wel blanken rondlopen. Neenee, halte per halte zagen we onze blanke vriendjes verdwijnen tot we enkel nog met een subway vol zwarte vriendjes zaten. Wel, dit was een beetje intimiderend dus ik verhiphopte mezelf onmiddellijk [ kap op, broek lager ] om mijn streetcredibility wat op te krikken :] De taxichauffeur die ons naar onze stek bracht kon niet meer beklemtonen dat we wel erg 'brave' waren om in deze buurt te vertoeven dus wij waren wel erg opgelucht toen Nathalie ons met open armen ontving in haar stekje. We gibberden nog wat af en vielen als een blok in slaap. De volgende dag besloten we naar de Bronx zoo te gaan want die is gratis op woensdag. Een beetje een atypische start want de meeste toeristen starten niet met Brooklyn en the Bronx. In de late namiddag trokken we naar Time square en dat was was echt overwhelming, niet te doen. 's Avonds kapot aangekomen en vandaag gaan we het een beetje rustiger aan doen. Nu eerst naar Central park, dan Guggenheim en vanavond gaan we een broadwayshow bekijken. We twijfelen nog een beetje maar vermoedelijk gaan we voor Chicago als we een korting van 50 procent kunnen versieren. Normaal gezien moet dat lukken. Het is hier mooi weer, zonnig en 20 graden. Perfect citytripweertje dus. We hebben hier geen netwerkontvangst dus kunnen geen berichtjes sturen of ontvangen. Omdat het reizen voor ons ook wel inhoudt dat we even niet gebonden zijn aan telefoon, mail, facebook, ... gaan we ons hier ook geen nieuwe simkaart aanschaffen. We houden jullie dus op de hoogte via deze blog. Het kan soms even duren maar geen nieuws is goed nieuws, isn't it?

Dikke kus van Bert, Ine en Pica

1. Magd:
    11 oktober 2012
    Alvast bedankt, dat we zo mogen mee genieten! Volgens het verslag hebben jullie soms toch wat in de piepzak gezeten!? De foto's zijn heel leuk en we zijn blij dat we al iets van jullie kunnen zien! Geniet er maar van, met volle teugen en vergeet niet voorzichtig te zijn hé! Jullie hebben blijkbaar al een klein lesje geleerd en laat niet zoals ik (Magd) uw spullen onbewaakt achter!!! Als jullie volop genieten, dan kunnen wij hier in Belgenlandje ook mee genieten! Tot de volgende, Papsie en Magd.
  2. Raf:
  3. Raf:
  4. Raf:
  5. Haring:
    BROOKLYYYYYN! HOLLA!
  6. Wis:
    11 oktober 2012
    Blij iets van jullie te horen, waren echt wel benieuwd. Het ziet er allemaal prima uit. Leuk dat er ook foto's bijstaan. Kijken weeral uit naar het volgende verslag. Geniet ervan. Hier alles ok.

Dikke kus
  7. Dré & Jul:
    11 oktober 2012
    Leuk dat we jullie kunnen volgen !
    Veel Plezier !!!!!!

Groetjes uit Meerle !
  8. Winnie:
    11 oktober 2012
    Ooooh jaloers! Genieten maar daar!
  9. Annelies:
    13 oktober 2012
    Oh leuk di e eerste foto's! Volop genieten doen jullie daar en zo hoort het natuurlijk ook. groetjes aan pica van Jozefien!
  10. Moniek:
    13 oktober 2012
    :-) Juist ja, je kan er PICA van maken. Ik wist niet goed wat de vrouwelijke vorm van PICO was... Jullie hebben al een fijne start gemaakt zo te horen! Heel veel lieve groetjes, Moniek
  11. The Ossieblokkie:
    14 oktober 2012
    Ik zie de foto's en de nostalgie overvalt me. Bangelijk al die Yankees hè... Overweldigende stad met dito bewoners. Met mijn vriendin ook een keer gehad in de subway, maar dan richting Harlem! Hadden natuurlijk kunnen inschatten dat daar gewoon NERGENS blanken wonen ;) Jong en beetje dom toen nog. Hè jullie, geniet er lekker dik vet van met z'n allen. Justine, please don't stop the music... pom pom pom...
  12. Yentl:
    14 oktober 2012
    Sjieke toestanden hier, tof dat we jullie kunnen volgen, en ooh wat een mooie, stralende foto's, om superjaloers op te worden!
    Genieten, genieten, genieten,genieten maar! Goe da Nathalieke jullie goed verwent! Dikke kuuzzz van Yentl en Sander xxxxxx
  13. Vé:
    17 oktober 2012
    Leuk! Leuk! Ik lees jullie verhalen met plezier, héél leuk geschreven én helemaal op z'n 'Ines'. Tof!! Ook dat groeiend buikje mag je regelmatig doorsturen. Geniet volop met z'n 2/3tjes want ik denk dat jullie een heleboel mensen (inclusief mij) 'lichtjes jaloers' maken. Groetjes van de nog niet bevallen Vé. Ik houd jullie op de hoogte hoor x
  14. Martine (beste nicht):
    29 oktober 2012
    Doeme hè, ik kom hier weer te laat hè. Anders had ik kunnen zeggen dat je in Brooklyn altijd een bezoekske kon brengen aan Ruth (nicht van Hans) dan kon ik wat interessant doen :) maar best dat je daar nu weg bent want alle hens aan dek daar nu (Sandy is coming). x